21 Sep 2021 Timp de citire: 2 minute
PayU lansează serviciul Google Pay în România

PayU lansează serviciul Google Pay în România

,, În România, tendința efectuării plăților cu telefonul depășise cu mult comenzile online realizate de pe laptop încă din 2019, diferența dintre eceste două canale de plată fiind atunci de 63,6% prin intermediul telefonului comparativ cu 36,4% prin laptop/desktop2. În același timp, deja 31% din totalul plăților electronice erau efectuate prin mobil sau smartwatch, tendință care se va accentua cu siguranță odată cu lansarea Google Pay" - a declarat Elena Gheorghe, Country Manager PayU Romãnia.

În contextul în care comerțul electronic se află pe un trend puternic ascendent, media anuală a achizițiilor online pe cap de locuitor urmând să depăsească 308 dolari în 2021, comercianții vor trebui să pună la dispoziția cumpărătorilor tot mai multe metode de plată care să asiste procesul de achiziție într-un mod cât mai simplu, rapid și sigur.

Google Pay este o metodă simplă de a plăti cu un card, fără necesitatea completării datelor de pe card, utilizatorii având libertatea de a face plăți cu telefonul, fără a mai avea nevoie de acces la laptop, card sau cash.

Pentru a efectua plăți cu Google Pay pentru achizițiile online utilizatorii trebuie să-și salveze detaliile cardului sau cardurilor în contul lor Google, pe pay.google.com, sau prin intermediul aplicației mobile Google Pay.

Comercianții care implementează Google Pay vor beneficia de multiple avantaje, printre care: îmbunătățirea experienței cumpărătorilor, disponibilitate extinsă în ceea ce privește numărul de carduri salvate, funcționalitatea tehnică optimizată, creșterea vânzărilor prin prisma popularității crescute a acestei metode de plată, împreună cu o securitate sporită a plaților, implicit un risc scăzut de fraudă.

Anul trecut au folosit comerțul online aproximativ 9 milioane de persoane, ceea ce reprezintă o rată de penetrare de 47%. Potrivit estimărilor, aceasta va crește până la 10,7 milioane de utilizatori și o rată de penetrare de 57% până în 2025.

Parteneriatul dintre PayU și Google nu numai că impulsionează comerțul electronic, dar și oferă noi avantaje cumpărătorilor, care vor putea utiliza plățile mobile pe care le folosesc în magazinele tradiționale, însă prin intermediul internetului, direct de pe dispozitivele inteligente.

Plata cu portofelul electronic prin Google Pay poate fi făcută de pe telefoanele cu sistem de operare Android, cele mai răspândite în România, cu o cotă de piață de 79% din totalul utilizatorilor de dispozitive mobile.