
Utilizarea aplicațiilor mobile BCR în perioada de criză
De ce George ? In 1912 inventia lui Lawrence Sperry s-a numit „pilotul automat giroscopic” sau „George”, aşa cum l-au poreclit mulţi piloţi. Inovaţia consta în echilibrarea automată a avionului în timpul zborului, fără să necesite efortul pilotului. Autopiloţii lui Sperry au devenit populari în anii '20 şi '30. Howard Hughes a instalat unul pe avionul cu care a zburat în jurul lumii, stabilind la vremea aceea un nou record (a făcut înconjurul lumii în 3 zile şi 19 ore).
În această perioadă de pandemie, BCR a observat tendința clienților lor de a utiliza căt mai mult aplicațiile mobile. Aceștia și-au schimbat vizibil comportamentul de tranzacționare. Nevoia clienților de utilizare a serviciilor digitale a fost identificată cu nevoia lor de a acesa platforma digitală George. Unde o parte din clienți erau reticenți în a folosi platforma, acum în perioadă de pandemie s-au hotarăt să facă pasul către zona de digital.
,,Clienții și-au schimbat comportamentul, am văzut creșteri semnificative pe tot ceea ce înseamnă tranzacționare digitală. În luna mai, numărul clienților care au început să facă tranzacții prin George s-a dublat față de perioada anului trecut.'' a declarat Cristian Mustață - Head of Digital Strategy BCRImportantă a fost nevoia clientului și nu numai aceea de a folosi aplicația, ci nevoia de a emite un card, de a reînnoi un card, de a modifica limita de tranzacționare, sau de a-și modifica datele de contact. În perioada de pandemie, BCR a dezvoltat produsul de amănare ratâ prin aplicația George. Beneficiul a fost evident, clienții nu au sunat și nici nu au fost sunați, nu au fost nevoiți să se deplaseze la bancă, totul s-a întâmplat online, 100% digital.
În viitor se așteaptă o creștere a clienților care folosesc cardurile virtuale. BCR înregistrează cel puțin 200.000 de clienți care și-au activat cardurile în Apple Pay sau George Pay, soluția pentru Android și asta la nici un an de la lansare.
,, Cei 200.000 de clienți i-am făcut pentru serviciul de mobil banking în câțiva ani buni, cinci ani de zile. Este evident că rata de adopție este cu mult mai mare comparativ cu ratele avute în trecut. Din acest motiv, mă aștept la o creștere a numărului de clienți care să folosească cardul pe telefon, să fie exponențială la un moment dat.'' a completat Cristian Mustață în cadrul Conferinței Online Future Banking